Barış YARDIMOĞLU ile Sosyal Medya Üzerine Konuştuk

» Kas 21, 2012 | 0 yorum

Barış YARDIMOĞLU ile Sosyal Medya Üzerine Konuştuk
Barış YARDIMOĞLU ile Sosyal Medya Üzerine Konuştuk
1 vote, 5.00 avg. rating (99% score)

Bilişim teknolojilerinin farklı alanlarında hizmet vermekte olan BEYCON’un Genel Müdürü Barış YARDIMOĞLU ile Sosyal Medya üzerine konuştuk.

Herkesin dilinde bir Sosyal Medyadır gidiyor sizce Sosyal Medya tam anlamıyla nedir?

Sosyal Medya insanların birbirleriyle karşılıklı iletişim kurmalarına, ürünler, hizmetler ve markalar hakkında yorum yapmalarına imkân tanıyan oldukça etkili bir iletişim kanalıdır.

Sosyal Medya en özet anlatımıyla iletişim ve etkileşimdir. Eskinden yüz yüze yapılan iletişimi sanal dünyaya kaydırmıştır.

Sizce Sosyal Medya kurumları nasıl etkiliyor?

Sosyal Medya doğru yönetilme şartıyla kurumlara, marka, ürün ve hizmet bilinirliliği başta olmak üzere pek çok alanda değer katmaktadır.

Kurumlar Sosyal Medyayı kullanarak, herhangi bir aracı kişi veya kuruma ihtiyaç duymaksızın hedef kitlelerine ulaşabilmekte ve kendilerini en doğru şekilde ifade edebilmektedir.

Sosyal Medya pazarlamanın kurallarını değiştirdi mi?

Sosyal Medyanın geleneksel pazarlamayı tamamen ortadan kaldırdığı veya pazarlamanın kurallarını kökünden değiştirdiği düşüncesi doğru değildir. Sosyal Medya geleneksel pazarlamaya bir alternatif olmuş yani pazarlamayı çeşitlendirmiştir.

Geleneksel pazarlamada, pazarlama tek yönlüydü. Tüketici pazarlamanın hiçbir aşamasında sürece dâhil değildi. Bloglar, forumlar, Facebook ve Twitter ile bu durum değişti. Artık tüketici ile satıcı arasında etkileşime dayalı pazarlama faaliyeti yürütülüyor. Hatta tüketiciler öylesine karakter değiştirdi ki ürün geliştirme sürecine bile dâhil olmak istiyorlar ve kendi istekleri doğrultusunda geliştirilen ürünlere karşı olan sadakatleri de oldukça yüksek oluyor.  Fakat bu demek olmuyor ki geleneksel pazarlama tamamen ortadan kalktı.Geleneksel pazarlama eski gücünü koruyamasa da hala önemli bir güç olarak varlığını devam ettiriyor.

Her kurum Sosyal Medyada yer almalı mı?

İstisnasız hangi sektörde faaliyet gösterilirse gösterilsin Sosyal Medyada yer alınması gerektiği düşüncesindeyim. Çünkü sektör fark etmeksizin tüm kurumların temel hedefi bilinirliliklerini arttırarak kar oranlarını yükseltmektir. Bu da en etkili ve düşük maliyetlerle sadece Sosyal Medya üzrinden yapılabilmektedir.

Hiçbir geleneksel pazarlama aracının Sosyal Medya kadar kitleleri etkileme ve peşinden sürükleme gücü yoktur. Ayrıca kurumlar en kolay Sosyal Medyayı kullanarak hedef kitleleri hakkında bilgi sahibi olabilir ve beklentilerini öğrenebilir buda çok önemli bir unsurdur. Maliyet avantajını da düşünecek olursak Sosyal Medyanın her kurum için vazgeçilemeyecek bir pazarlama aracı olduğunu düşünmemin yanlış olmayacağı kanısındayım.

Türkiye’deki kurumlar Sosyal Medyanın gücünün farkında mı?

Türkiye’de Sosyal Medya kullanıcı sayısının her geçen gün daha da artması, ülkemizde faaliyet gösteren tüm kurumların Sosyal Medyanın önemini kavramalarına sebep oldu. Fakat önemi kavranmış olmasına rağmen henüz nasıl yönetilmesi gerektiği net olarak anlaşılamadığından Sosyal Medyanın ülkemizde henüz etkin bir şekilde kullanılabildiğini söylememiz yanlış olur.

 

EDİTÖR: Hakan TAŞGIN

Barış YARDIMOĞLU ile Sosyal Medya Üzerine Konuştuk
1 vote, 5.00 avg. rating (99% score)
Authorization has expired